Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz wycieczkę do Huelva - Vigo i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w Internecie natknąłeś się na informacje dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w prasie, jednak tych katastrof nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się badaniem wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii wiodącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy mocno trzymały się podłogi i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie ostrzegają pilotów o zaistniałej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Huelva - Vigo. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.