Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Husavik - Gran Canaria i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w telewizji natknąłeś się na informacje dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i szeroko komentowane w mediach, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują fachowcy zajmujący się badaniem wypadków, współczesne lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia usterek w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość śmiertelnego wypadku była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy mocno trzymały się podłogi i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu informują pilotów o zaistniałej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.