X
Ładowanie...

Tanie loty Jerez de la Frontera Fuengirola

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Jerez de la Frontera Fuengirola

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Jerez de la Frontera Fuengirola

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Jerez de la Frontera Fuengirola

Przewodnik po lotach Jerez de la Frontera Fuengirola

Opóźnenie oraz odwołanie lotu Jerez De La Frontera - Fuengirola - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach pasażera

Codziennie na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają opóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Jerez De La Frontera - Fuengirola a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od linii lotniczych. Najważniejsze kwestie dotyczące praw pasażera reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od przewoźnika za opóźnienie lotu jest zależne od czasu trwania opóźnienia.   Rekompensata od operatora lotu przysługuje turystom za spóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do pierwotnej godziny lądowania zagwarantowanej przez przewoźnika.  Jeśli lot jest spóźniony więcej niż 5 gidzin, turyści mają prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet Jerez De La Frontera - Fuengirola. Odszkodowanie może być w formie przekazu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie przekroczy wspomniane wyżej limity linie lotnicze powinny pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Dodatkowo w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość uzależniona jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Jerez De La Frontera - Fuengirola? Gdy lot został odwołany pasażer ma prawo domagać się zwrotu w terminie do 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli do 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór formularza rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz wypełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy przewoźnik nie podjął się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego załącz wszystkie paragony, za zakup posiłków, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u przewoźnika, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło więcej niż 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji złożonej u przewoźnika, kopię otrzymanej odpowiedzi, bądź informację, że po upływie 30 dni odpowiedź na reklamację nie została wysłana oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.