Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia walizki tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Kair - Kavala warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.