Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do szkody z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Katania - Harbin warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.