Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Kiruna - Manchester warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.