Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Kiruna - Ostersund i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w sieci natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w prasie, jednak tych wypadków nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia usterek w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie informują pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.