Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Kjellerup - Solothurn i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w sieci natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i szeroko komentowane w mediach, jednak tych wypadków nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się analizą wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie ostrzegają pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.