Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych rad , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane dokumenty mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Kolonia Bonn - Odessa warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.