Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych rad , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Kopenhaga - Marsa Alam warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.