X
Ładowanie...

Tanie loty Kowno Sybin

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
26 kwi 03 maj Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Kowno Sybin

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Kowno Sybin

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Kowno Sybin

Przewodnik po lotach Kowno Sybin

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Kowno - Sibiu - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach pasażera

Każdego dnia na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają opóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Kowno - Sibiu a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od przewoźnika. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o odszkodowanie od linii lotniczych za opóźnienie lotu zależy od długości opóźnienia.   Rekompensata od organizatora lotu przysługuje podróżnym za opóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony więcej niż 5 gidzin, podróżni mają prawo domagać się zwrotu pieniędzy za bilet Kowno - Sibiu. Odszkodowanie może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w formie bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość adekwatna jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Kowno - Sibiu? Gdy lot został odwołany pasażer może domagać się zwrotu w terminie 7 dni całkowitego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli na 14 dni przed wylotem poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o rekompensatę za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór formularza rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup napojów, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u przewoźnika, można wnieść do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło więcej niż 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji złożonej u przewoźnika, kopię otrzymanej odpowiedzi, lub wskazanie, że po upływie 30 dni odpowiedź na reklamację nie została udzielona oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.