Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Kuusamo - Montilla i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w telewizji natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w mediach, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki wiodącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość śmiertelnego wypadku była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy mocno trzymały się podłogi i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.