Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Lahore - Gran Canaria warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku trzeba uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.