Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Lecce - Salamanca i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w Internecie natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w mediach, jednak tych wypadków nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się badaniem wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak skonstruować konkretny podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy lepiej trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu informują pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.