Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi dowieść, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Limoges - Lyon warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.