Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka istotnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi udowodnić, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do London (Luton) - Santiago De Compostela warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia bagażu przez linie lotnicze jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.