Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana turysta musi udowodnić, że doszło do zniszczenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Madryt - Manchester warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.