Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Niżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej dokumenty informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody walizki wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana turysta musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy linii lotniczych.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Malaga - Oran warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia torby przez linie lotnicze jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.