Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy linii lotniczych.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Manchester - Orenburg warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.