Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że torba została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody torby tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Marsylia - La Palma warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.