Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia bagażu wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Marsylia - Perpignan warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.