Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz wycieczkę do Martigny - La Graciosa i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w Internecie natknąłeś się na opisy dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i szeroko komentowane w prasie, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii wiodącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak zaprojektować dany podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Zakładając, że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc wymienić go przed jego awarią. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku lepiej trzymały się podłogi i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia zainstalowane w kokpicie samolotu informują pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także uchybień nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na każdym lotnisku Martigny - La Graciosa. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.