Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia walizki wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Miami - Molde warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie od razu po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.