Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Modena - Rapperswil i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w Internecie natknąłeś się na informacje dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się badaniem wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia awarii w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość śmiertelnego wypadku była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy zanim nastąpi usterka. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu informują pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także aspektów nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.