Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka ważnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Montpellier - Nantes warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku trzeba uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest zakup odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.