Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Munster - St Petersburg warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego przewoźnika, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku powinno się wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.