Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz wycieczkę do Murcia - Cluj Napoca i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak boisz się latania, a w telewizji natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do wypadku z udziałem samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych katastrof nie jest tak dużo. Jak przekonują specjaliści zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc wymienić go zanim nastąpi usterka. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku lepiej trzymały się podłoża i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu ostrzegają pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najlepszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na każdym lotnisku Murcia - Cluj Napoca. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.