Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową reguluje konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia walizki wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o rekompensatę za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Nicea - Terceira warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy obsługi, na lotnisku powinno się uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także wysłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia walizki przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.