X
Ładowanie...

Tanie loty Nisz Luleå

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
25 kwi 02 maj Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Nisz Luleå

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Nisz Luleå

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Nisz Luleå

Przewodnik po lotach Nisz Luleå

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Nisz - Lulea - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach podróżnego

Każdego dnia na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Nisz - Lulea a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od linii lotniczych. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw pasażera określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od przewoźnika za opóźnienie lotu jest zależne od czasu trwania opóźnienia.   Odszkodowanie od organizatora lotu przysługuje turystom za spóźnienia powyżej 3 godzin w stosunku do pierwotnej godziny lądowania zagwarantowanej przez przewoźnika.  Jeśli lot jest spóźniony więcej niż 5 gidzin, turyści mają prawo ubiegać się o zwrot kosztów biletu Nisz - Lulea. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W przypadku gdy opóźnienie przekroczy wspomniane wyżej limity przwoźnik powinien zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość uzależniona jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Nisz - Lulea? Gdy samolot został odwołany pasażer może domagać się zwrotu w terminie do 7 dni całkowitego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli na 14 dni przed wylotem poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaoferował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz wypełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup noclegu, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę masz prawo złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło więcej niż 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji skierowanej do linii lotniczej, kopię otrzymanej odpowiedzi, bądź informację, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź nie została udzielona a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.