Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia walizki wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi udowodnić, że doszło do szkody z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Norwich - Phoenix warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku należy wypełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia torby przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.