Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych informacji , co należy zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że przewoźnik bierze odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie dowozu przez załogę oraz, że pasażer ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany turysta musi dowieść, że doszło do uszkodzenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Norymberga - Szanghaj warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość odszkodowania. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.