Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej prezentujemy kilka ważnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem reguluje art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za szkody walizki tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W sytuacji gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana turysta musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Nowosibirsk - Saloniki warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku trzeba uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Fomularz reklamacyjny możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia torby przez przewoźnika jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.