Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazało się, że bagaż został zniszczony? Poniżej przedstawiamy kilka istotnych rad , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą niekomfortową sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z polityką bagażową określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wskazane wyżej akty prawne mówią o tym, że organizator lotu ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia torby tylko pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana pasażer musi udowodnić, że doszło do szkody z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Omsk - Perm warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ regulują dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie natychmiast po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze linii lotniczych lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić formularz PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.