X
Ładowanie...

Tanie loty Osijek Târgu Mureș

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Osijek Târgu Mureș

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Osijek Târgu Mureș

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Osijek Târgu Mureș

Przewodnik po lotach Osijek Târgu Mureș

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Osijek - Targu Mures - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach podróżnego

Każdego dnia na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Osijek - Targu Mures a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od linii lotniczych. Najważniejsze kwestie dotyczące praw pasażera reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od linii lotniczych za opóźnienie lotu jest zależne od czasu trwania opóźnienia.   Rekompensata od operatora lotu przysługuje turystom za opóźnienia powyżej 3 godzin w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest opóźniony 5 godzin, turyści mają prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet Osijek - Targu Mures. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W przypadku gdy opóźnienie przekroczy wspomniane wyżej limity przwoźnik powinien pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Dodatkowo w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość zależna jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli linie lotnicze odwoła Twój lot Osijek - Targu Mures? Gdy lot został odwołany podróżny może domagać się zwrotu w terminie 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli na 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o rekompensatę za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz wypełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy przewoźnik nie podjął się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup artykułów higienicznych, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u linii lotniczej, można wnieść do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia reklamacji minęło 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji złożonej u przewoźnika, kopię otrzymanej odpowiedzi, bądź informację, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź nie została udzielona a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.