X
Ładowanie...

Tanie loty Gyor Skellefteå

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
05 kwi 12 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Gyor Skellefteå

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Gyor Skellefteå

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Gyor Skellefteå

Przewodnik po lotach Gyor Skellefteå

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Per - Skelleftea - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach pasażera

Każdego dnia na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Per - Skelleftea a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od przewoźnika. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w przypadku odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od linii lotniczych za opóźnienie samolotu zależy od czasu trwania opóźnienia.   Odszkodowanie od operatora lotu przysługuje turystom za opóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do pierwotnej godziny lądowania zagwarantowanej przez przewoźnika.  Jeśli lot jest spóźniony 5 godzin, podróżni mają prawo domagać się zwrotu kosztów biletu Per - Skelleftea. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w formie bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość adekwatna jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli linie lotnicze odwoła Twój lot Per - Skelleftea? Gdy lot został odwołany pasażer ma prawo domagać się zwrotu w terminie do 7 dni całkowitego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli na 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i organizator lotu nie zaoferował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz wypełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego załącz wszystkie paragony, za zakup napojów, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u linii lotniczej, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, lub informację, że pomimo upływu terminu 30 dni odpowiedź na reklamację nie została udzielona a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.