Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz wycieczkę do Ploeszti - Heerbrugg i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w sieci natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w mediach, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie przyczyniają się do minimalizacji wystąpienia awarii w maszynie , a także wypadków z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do poważnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak zaprojektować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc wymienić go przed jego awarią. Ponadto, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby w momencie katastrofy lepiej trzymały się podłogi i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu informują pilotów o zaistniałej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także uchybień nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na każdym lotnisku Ploeszti - Heerbrugg. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.