X
Ładowanie...

Tanie loty Praga Madryt

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
26 mar 02 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Praga Madryt

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Praga Madryt

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Praga Madryt

Przewodnik po lotach Praga Madryt

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Praga - Madryt - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach pasażera

Codziennie na wszystkich lotniskach globu z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Praga - Madryt a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od przewoźnika. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw pasażera określa Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od przewoźnika za opóźnienie samolotu zależy od czasu trwania opóźnienia.   Rekompensata od organizatora lotu przysługuje podróżnym za spóźnienia powyżej 3 godzin w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony powyżej 5 godzin, pasażerowie mają prawo domagać się zwrotu kosztów biletu Praga - Madryt. Odszkodowanie może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w postaci bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu przwoźnik powinien pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Dodatkowo w przypadku każdego opóźnienia organizator lotu musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość uzależniona jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli organizator lotu odwoła Twój lot Praga - Madryt? Gdy lot został odwołany podróżny może domagać się zwrotu w terminie 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli na 14 dni przed datą planowanego lotu poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in. złe warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór formularza rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki formularz chcesz wypełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi organizatora lotu, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy przewoźnik nie podjął się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego załącz wszystkie paragony, za zakup posiłków, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę masz prawo złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji złożonej u linii lotniczej, kopię otrzymanej odpowiedzi, lub wskazanie, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź nie została udzielona oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.