Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż samolotem do Reykjavik - Kuressaare ale obawiasz się turbulencji? Zanim wycofasz się z zakupu biletu na lot zapoznaj się, czy jest się czego obawiać. Turbulencje to gwałtowne ruchy mas powietrza,podczas których samolot zaczyna drgać, delikatnie zniża się. Turbulencji nie należy się bać, ponieważ w delikatnej formie zdarzają się praktycznie za każdym razem i jest to zupełnie normalne zjawisko.
Wyróżnia się kilka powodów powstawania turbulencji w samolocie. Główną przyczyną jest ruch mas powietrza, który ulega niespodziewanemu zakłóceniu, przede wszystkim w miejscach zetknięcia prądów powietrza o przeciwnych kierunkach i prędkościach. Kolejną przyczyną są uskoki wiatru, czyli punkty, gdzie wiatr niespodziewanie zmienia kierunek lub prędkość. Najczęściej ma to związek z lotem nad wysokimi masywami górskimi. Turbulencje powstają też często w trakcie burzy.
Piloci dzielą turbulencje na kilka typów w zależności od ich siły. Najogólniej występują ich trzy rodzaje, a mianowicie turbulencje o niskiej sile, podczas których samolot opada tylko do jedenego metra i praktycznie są nieodczuwalne przez podróżujących , średnie turbulencje, w trakcie których samolot opada o kilka metrów, a turyści znacząco je odczuwają. Ostatnim rodzajem są turbulencje o wysokiej sile, podczas których maszyna gwałtownie opada około 30 metrów i mogą stanowić zagrożenie dla podróżujących bez założonych pasów bezpieczeństwa. Szczególnym rodzajem turbulencji a zarazem najbardziej niebezpiecznym dla podróżujących jest CAT , czyli turbulencja w przejrzystym powietrzu, niemożliwa do wypatrzenia i wykrycia.
Chcesz lecieć samolotem do Reykjavik -