Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że bagaż został zniszczony? Niżej przedstawiamy kilka istotnych informacji , co trzeba zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody bagażu wyłącznie pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do starania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy bagaż jest rejestrowany przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany pasażer musi udowodnić, że doszło do uszkodzenia z winy organizatora lotu.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do Rovaniemi - Singapur warto zapoznać się z regulaminem zgłaszania reklamacji do danego organizatora lotu, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz wysokość rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie uszkodzonego bagażu w celu uwiarygodnienia straty. Skutecznym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi ze zniszczenia bagażu przez linie lotnicze jest wykupienie konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed wyjazdem.