Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz podróż do Ruka - Ostersund i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w Internecie natknąłeś się na informacje dotyczące katastrof lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w prasie, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się analizą wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. W obecnych czasach produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak skonstruować dany podzespół, aby nigdy nie uległ awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc wymienić go zanim nastąpi usterka. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłoża i nie były w stanie zmiażdżyć siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą zmodernizowanie systemy znajdujące się na ziemi. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.