Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Organizujesz wycieczkę do Rzeszów - Girona i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w telewizji natknąłeś się na opisy dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i mocno komentowane w telewizji, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują specjaliści zajmujący się analizą wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia awarii w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak zaprojektować dany podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Biorąc pod uwagę fakt,że jednak może dojść do awarii podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku lepiej trzymały się podłoża i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być ognioodporne.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie samolotu ostrzegają pilotów o wykrytej awarii, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Rzeszów - Girona. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.