Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz wycieczkę do Wyspa Salina - Örebro i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w sieci natknąłeś się na informacje dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i szeroko komentowane w prasie, jednak tych wypadków nie jest tak dużo. Jak przekonują fachowcy zajmujący się analizą wypadków, współczesne lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia awarii wiodącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość katastrofy była prawie niemożliwa. Konstruktorzy samolotu mają, przede wszystkim tak zaprojektować dany podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego trwałość powinna być tak określona, by móc zmeinić na nowy przed jego awarią. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę nad samolotem w razie kilku nawet awarii naraz. W porównaniu do samochodów, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest dużo bardziej trwała. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłogi i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonana jest tapicerka foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia zainstalowane w kokpicie samolotu informują pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli w momencie kiedy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnej awarii. Dotyczy to także uchybień nie związanych z technologią m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Wyspa Salina - Örebro. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.