X
Ładowanie...

Tanie loty San Pedro de Alcantara Teneryfa

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

San Pedro de Alcantara Teneryfa

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze San Pedro de Alcantara Teneryfa

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje San Pedro de Alcantara Teneryfa

Przewodnik po lotach San Pedro de Alcantara Teneryfa

Opóźnenie oraz odwołanie lotu San Pedro De Alcantara - Teneryfa - to warto wiedzieć! Krótki informator o prawach pasażera

Każdego dnia na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn wybrane rejsy bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż San Pedro De Alcantara - Teneryfa a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od linii lotniczych. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia samolotu. To, czy możesz się ubiegać o odszkodowanie od linii lotniczych za opóźnienie lotu jest zależne od długości opóźnienia.   Odszkodowanie od organizatora lotu przysługuje turystom za spóźnienia większych niż 3 godziny w stosunku do pierwotnej godziny lądowania zagwarantowanej przez przewoźnika.  Jeśli lot jest opóźniony powyżej 5 godzin, pasażerowie mają prawo ubiegać się o zwrot kosztów biletu San Pedro De Alcantara - Teneryfa. Rekompensata może być w formie ewkiwalentu pieniężnego lub w formie bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W przypadku gdy opóźnienie przekroczy wspomniane wyżej limity linie lotnicze powinny zwrócić koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia przewoźnik musi zapewnić poszkodowanym pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość zależna jest od czasu oczekiwania na ponowny start podróży oraz powinien umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot San Pedro De Alcantara - Teneryfa? Gdy samolot został odwołany podróżny ma prawo domagać się zwrotu w terminie 7 dni pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został w odpowiednim czasie, czyli na 14 dni przed wylotem poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaoferował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o odszkodowanie składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W sytuacji gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego formularza reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup artykułów higienicznych, które były konieczne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli linia lotnicza odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę masz prawo złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej dołączyć kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika, kopię otrzymanej odpowiedzi, lub informację, że pomimo upływu terminu miesiąca odpowiedź na reklamację nie została wysłana oraz kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.