Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Podróżujesz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Niżej prezentujemy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem reguluje konwencja montrealska i rozporządzenie PE 889/2002. Wspomniane dokumenty informują o tym, że przewoźnik ponosi odpowiedzialność za szkody bagażu tylko pod warunkiem, że zniszczenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez załogę oraz, że turysta ma prawo do ubiegania się o zwrot kosztów za swoją stratę.W przypadku gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny uszkodzenia.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy przewoźnika.
Zanim polecisz w wymarzoną podróż do San Rafael - Barcelona warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ regulują szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie lotu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą pracownika, na lotnisku należy uzupełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy przybliżoną datę zakupu zniszczonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zdarzenia ale trzeba pamiętać, że ważna jest data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez linie lotnicze jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.