Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazało się, że walizka została zniszczona? Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek , co trzeba zrobić, aby rozwiązać zaistniałą trudną sytuację.
Najistotniejsze kwestie związane z bagażem określa konwencja montrealska i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane akty prawne informują o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za uszkodzenia walizki wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że pasażer ma prawo do starania się o odszkodowanie za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana przewoźnik jest odpowiedzialny nawet jeśli nie jest sprawcą szkody.Gdy bagaż nie jest rejestrowany podróżny musi dowieść, że doszło do zniszczenia z winy organizatora lotu.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Shenyang - Sofia warto zapoznać się z warunkami zgłaszania reklamacji do danego przewoźnika, ponieważ określają szczegółowo sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został uszkodzony w trakcie transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przylocie na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Z pomocą obsługi, na lotnisku trzeba wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności mienia, w którym określamy przybliżoną datę zakupu uszkodzonych elementów bagażu, ich cenę oraz kwotę odszkodowania. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także wysłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale trzeba pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też dołączyć zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez linie lotnicze jest zakup konkretnej polisy ubezpieczeniowej przed lotem.