Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Samolotów podróżuje coraz więcej, a gęsty ruch sprawia, że nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Nieważne, czy udało nam się kupić tanie loty Siena - Warszawa, czy może dość drogie połączenie pierwszą klasą, opóźnienie samolotu może przytrafić się zawsze. Warto pamiętać, że pasażer ma swoje prawa w razie takiej sytuacji. Jakie? Dowiesz się poniżej.
Opóźniony lub odwołany lot to dla podróżnych jak spełnienie koszmaru. Nie warto się załamywać i popadać w panikę – lepiej korzystać z przysługujących nam praw. Przewoźnik ma obowiązek zaopiekować się takim pasażerem. Najważniejsze, abyś zachował spokój, gdyż opanowanie pomoże Ci sprawnie działać w tej nietypowej sytuacji.
W Europie miesięcznie aż sto tysięcy samolotów jest opóźnionych – to się po prostu zdarza. Pamiętaj jednak, że linia lotnicza zobowiązuje się dostarczyć Cię z jednego miejsca w drugie. Jeśli przewoźnik łamie tę umowę, należy Ci się zadośćuczynienie.
Przede wszystkim przewoźnik powinien udzielić informacji, a także zapewnić możliwość skontaktowania się z wybranymi przez nas osobami. Form wynagrodzenia jest wiele – do najpopularniejszych należą zwrot kosztów za bilet, alternatywny i najszybszy lot w to samo miejsce albo zmiana terminu lotu na dogodny dla Ciebie. Poza tym w razie co najmniej 2-godzinnego opóźnienia lotu przysługują Ci posiłki i napoje. Zwykle oferuje je przewoźnik, ale na wszelki wypadek warto zachować rachunki i upomnieć się o zwrot kosztów.
Jeśli musisz czekać na następny samolot co najmniej dobę, linia lotnicza jest zobowiązana opłacić Twój nocleg w hotelu. Mogą zaproponować Ci pokój w hotelu blisko lotniska, ale zdarza się, że trzeba zapłacić, a następnie wystąpić o zwrot. W obowiązkach linii lotniczej jest także zapewnienie Ci transportu na trasie lotnisko-hotel. Warto pamiętać, że w razie niewywiązania się przewoźnika z umowy można złożyć wniosek o odszkodowanie.