Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Wyruszasz w podróż Skiros -Chios i chcesz upewnić się, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem? Przed wyjazdem sprawdź, jakie prawa i obowiązki mają pasażerowie. Kiedy możemy otrzymać rekompensatę od linii lotniczych? Sprawdź nasz poradnik!
Będziesz podróżował po terenie Unii Europejskiej? Przed wyjazdem należy zweryfikować unijne regulacje, które definiują podstawowe obowiązki osób wchodzących na pokład samolotu. Przepisy warto zweryfikować również przed wyjazdem do egzotycznych destynacji. Niezależnie od tego, czy przed Tobą lot Skiros -Chios, czy inny kierunek, pamiętaj, że przewoźnik może nie wpuścić do samolotu pasażera będącego pod wpływem alkoholu. Tak samo wygląda sytuacja z turystami, którzy stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa innych podróżnych. W związku z rosnącym zagrożeniem terrorystycznym, bardzo surowe są również przepisy związane z zawartością walizek. Zakazane jest przewożenie narzędzi, które mogą stanowić bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia podróżnych - takie jak igły, skalpele, materiały wybuchowe.
Czy przewoźnik ma prawo wyprosić pasażera z samolotu jeszcze w innych przypadkach? Według przepisów jest to możliwe w sytuacji tzw. overbookingu. Obsługa powinna jednak najpierw poszukać ochotników do opuszczenia pokładu i traktować turystów z odpowiednim szacunkiem. W takiej sytuacji linie lotnicze mają również obowiązek wypłacenia rekompensaty. A co z anulowaniem lotu? Turyści mają wtedy prawo do żądania zwrotu kosztów biletu, a w niektórych przypadkach - również pokrycia kosztów noclegu i wyżywienia. Takie same prawa przysługują pasażerom lotów opóźnionych o więcej niż 5 godzin. Jeśli obawiasz się nieprzyjemnych sytuacji związanych z podróżą - przed lotem Skiros -Chios pomyśl o wykupieniu ubezpieczenia.