X
Ładowanie...

Tanie loty Sliac Walencja

już od

+ opłata serwisowa uzależniona od typu lotu 69 -129 zł
04 kwi 11 kwi Data wylotu

Sprawdź promocje na loty

Sliac Walencja

 

LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER

Bilety lotnicze Sliac Walencja

Rezerwuj teraz! Ceny mogą ulec zmianie! Wysokość doliczanej opłaty serwisowej w przedziale 69-129 zł jest uzależniona od typu lotu.
Zobacz więcej lotów

Najlepsze promocje Sliac Walencja

Przewodnik po lotach Sliac Walencja

Opóźnenie oraz odwołanie samolotu na trasie Sliac - Walencja - to warto wiedzieć! Krótki poradnik o prawach podróżnego

Każdego dnia na wszystkich lotniskach świata z różnych przyczyn loty bywają spóźnione lub odwołane. Zanim wybierzesz się w podróż Sliac - Walencja a Twój lot będzie opóźniony lub odwołany, przeczytaj, co zrobić w takiej sytuacji i czego możesz oczekiwać od linii lotniczych. Najistotniejsze kwestie dotyczące praw podróżnego reguluje Konwencja Montrealska z 1996 roku oraz rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261 z 2004 roku w sytuacji odwołania lub opóźnienia lotu. To, czy możesz się ubiegać o rekompensatę od linii lotniczych za opóźnienie samolotu jest zależne od czasu trwania opóźnienia.   Odszkodowanie od organizatora lotu przysługuje podróżnym za opóźnienia powyżej 180 minut w stosunku do zaplanowanej godziny lądowania.  Jeśli lot jest spóźniony więcej niż 5 gidzin, pasażerowie mają prawo ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilet Sliac - Walencja. Rekompensata może być w formie przekazu pieniężnego lub w formie bonów podróżnych, jeśli poszkodowany wyrazi na to zgodę. W sytuacji gdy opóźnienie spowoduje potrzebę noclegu linie lotnicze powinny pokryć koszt wynajęcia pokoju oraz zapewnić transport pomiędzy hotelem a lotniskiem. Ponadto w przypadku każdego opóźnienia przewoźnik musi zapewnić pasażerom bezpłatne napoje i posiłki, których ilość zależna jest od czasu oczekiwania na podróż oraz powinien umożliwić wykonanie 2 połączeń telefonicznych na swój koszt. A co jeśli przewoźnik odwoła Twój lot Sliac - Walencja? Gdy samolot został odwołany pasażer może domagać się zwrotu w terminie 7 dni całkowitego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli nie został na czas, czyli na 14 dni przed wylotem poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne w wysokości od 250 do 600 euro. Wspomniana rekompensata pieniężna nie przysługuje jednak, jeżeli lot odwołano z przyczyn obiektywnych  takich jak m.in.niekorzystne warunki atmosferyczne, strajk na lotnisku lub niestabilna sytuacja polityczna w kraju docelowym.

Kroki formlane, jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lu b odowołanie lotu

Wniosek o rekompensatę składamy w pierwszej kolejności u przewoźnika. Wzór protokołu rekalmacyjnego znajdziesz zawsze na stronie internetowej linii lotniczych i z niego warto korzystać. Jeśli taki protokół chcesz uzupełnić na lotnisku, to skorzystasz ze wzoru unijnego w biurze obsługi przewoźnika, z którego usług korzystałeś. W przypadku gdy linie lotnicze nie podjęły się opieki nad pasażerami, to do takiego protokołu reklamacyjnego dołącz wszystkie paragony, za zakup noclegu, które były niezbędne na czas oczekiwania na lot. Jeżeli przewoźnik odrzuci wniosek reklamacyjny można wystąpić ze skargą do Komisji Ochrony Praw Pasażerów, która działa przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Jest to ważne, gdyż dopiero po bezskutecznym podjęciu wszystkich kroków formalnych u linii lotniczej, można złożyć do ULC skargę na naruszenie przez przewoźnika postanowień przepisów unijnych. Skargę można złożyć, jeśli od momentu złożenia formularza reklamacyjnego minęło 30 dni. Należy do niej załączyć kopię reklamacji złożonej u linii lotniczej, kopię udzielonej przez niego odpowiedzi, bądź informację, że pomimo upływu terminu 30 dni odpowiedź na reklamację nie została wysłana a także kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.