Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Lecisz samolotem i na lotnisku okazuje się, że torba została zniszczona? Poniżej prezentujemy kilka istotnych wskazówek , co należy zrobić, aby wyjaśnić zaistniałą trudną sytuację.
Najważniejsze kwestie związane z bagażem określa art.17 pkt 2 Konwencji Montrealskiej z 1999 r. i Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego 889/2002. Wspomniane dokumenty mówią o tym, że organizator lotu bierze odpowiedzialność za szkody torby wyłącznie pod warunkiem, że uszkodzenie nastąpiło na pokładzie samolotu lub w czasie załadunku przez obsługę lotniska oraz, że podróżny ma prawo do ubiegania się o rekompensatę za swoją stratę.W sytuacji gdy walizka lub torba jest rejestrowana organizator lotu ponosi odpowiedzialność nawet jeśli nie jest winny szkody.Gdy walizka lub torba nie jest rejestrowana podróżny musi udowodnić, że doszło do szkody z winy linii lotniczych.
Zanim udasz się w wymarzoną podróż do Sofia - Turyn warto zapoznać się z warunkami zgłaszania roszczeń do danego organizatora lotu, ponieważ określają dokładnie sposób postępowania. Gdy zauważysz, że Twój bagaż został zniszczony podczas transportu, zgłoś to zdarzenie bezzwłocznie po przybyciu na lotnisko docelowe w biurze przewoźnika lub u agenta linii. Przy pomocy pracownika, na lotnisku należy wypełnić protokół PIR (Property Irregularity Report), czyli protokół niezgodności bagażowej, w którym określamy orientacyjną datę zakupu uszkodzonych części bagażu, ich cenę oraz kwotę rekompensaty. Zgłoszenie reklamacyjne możesz także przesłać do 7 dni od zaistniałej sytuacji ale należy pamiętać, że liczy się data stempla pocztowego. Warto też zrobić zdjęcie zniszczonego mienia w celu uwiarygodnienia szkody. Skutecznym sposobem na uchronienie się przed stratami wynikającymi z uszkodzenia walizki przez przewoźnika jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej przed podróżą.