Ładowanie...
LANGM_JS_PLUS_FLIGHT_TYPE_TF_DISCLAIMER
Planujesz podróż do Spiddal - Winterthur i marzysz, aby dotrzeć tam samolotem, niemniej jednak obawiasz się latania, a w Internecie natknąłeś się na informacje dotyczące wypadków lotniczych? Faktem jest, że jeśli dojdzie do rozbicia samolotu, to jest to spektakularne i szeroko komentowane w mediach, jednak tych katastrof nie jest tak wiele. Jak przekonują fachowcy zajmujący się analizą wypadków, rozwijające się lotnictwo i technologie minimalizują wystąpienia usterek w maszynie , a także katastrof z innych przyczyn.
Bezpieczny samolot to taki, w którym możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do śmiertelnego wypadku jest nieskończenie mała. Obecnie produkowane samoloty są tak konstruowane, by możliwość wypadku była prawie niemożliwa. Inżynierowie projektujący samoloty mają, przede wszystkim tak zaprojektować konkretny podzespół, aby nigdy nie doszło do jego awarii. Zakładając, że jednak może dojść do usterki podzespołu, jego żywot powinien być tak określony, by móc wymienić go zanim nastąpi usterka. Dodatkowo, dla pełnego komfortu, niektóre zespoły są podwójne, a nawet potrójne, co umożliwia kontrolę samolotu w razie kilku nawet usterek naraz. W porównaniu z samochodami, konstrukcja samolotu i elementów znajdujących się w jego wnętrzu jest znacznie mocniejsza. Fotele pasażerskie wzmocniono w taki sposób, aby podczas wypadku mocno trzymały się podłogi i nie były w stanie przydusić siedzących na nich pasażerów. Materiały, z których wykonane są obicia foteli czy dywany muszą być odporne na ogień.
Urządzenia znajdujące się w kokpicie informują pilotów o wykrytej usterce, tuż po jej wystąpieniu, czyli wtedy, gdy czas na reakcję jest najdogodniejszy, by nie dopuścić do poważnego wypadku. Dotyczy to także aspektów nie związanych z konstrukcją m.in. gdy samolot leci zbyt nisko lub o innych samolotach przelatujących w pobliżu. Do tego dochodzą unowocześnione systemy znajdujące się na każdym lotnisku Spiddal - Winterthur. Wszystko po to, aby samolot nie wylądował na pasie, na którym znajduje się inna maszyna czy też nie wybrał zajętej drogi kołowania.